maandag 19 oktober 2015

Valley of Fire

Vrijdag in de vroege ochtend ben ik met de WAX bus naar de luchthaven getrokken om de huurwagen af te halen. TIP: Haal je huurwagen af op de luchthaven in Vegas, op de Strip of downtown betaal je gemakkelijk meer dan het dubbele. Een mooi witte Amerikaanse slee was onze rijtuig voor 2 dagen. We zijn dan direct vertrokken naar de Valley of Fire. Oorspronkelijk stond Red Rock Canyon  op de planning, maar vermits iedereen daar naartoe gaat en de meeste reisgidsen weinig aandacht geven aan de Valley of Fire, hebben we die gekozen. Dat was absoluut geen verkeerde keuze!

Na een uurtje rijden kwamen we aan in de vallei en wisten we meteen waar de naam vandaan komt. Het visitor center gaf ons een mooie indruk van de fauna en flora in deze desolate regio. Van tarantulla's naar kleine eekhoorns, allemaal dingen die we niet verwacht hadden. 50.000 levende wezens per vierkante mile. Ongelofelijk! We zijn veel langer gebleven dan gepland, hebben de lunch overgeslagen en zijn dan tegen de 18u terug in Vegas geland. Wat een fijne ervaring, na de kitch van Vegas. Eindelijk iets "echt"... :-)


De avond dan maar rustig in het hotel gebleven.  Vegas gaat ons bijblijven als een boeiende stad in the middle of nowhere, met niets dat echt is. Het is een Disneyland voor volwassenen met een overdaad aan drank, gokmachines en luxueuze hotels. Ik heb beroepshalve al duizend hotels gezien en bezocht, maar de schaal van de hotels in Vegas is totaal nieuw voor mij. Het enige passende woord is DECANDENT! Maar het is niet niet onaangenaam. Het is er mega clean als in Disney, maar met een ander soort entertainment. Vroeger had ik vaak gehoord dat Vegas goedkoop is en dat alles betaald wordt met het gokken. Wel, ik zeg dat Vegas ontzettend duur is en dat er belachelijk veel geld vergokt wordt. Als de minimum inzet voor een spelletje 25$ of 50$ van 25 seconden is, dan denk ik toch dat er nog steeds veel mensen zijn met te veel geld. Goeie zaak is nu wel dat ik me niet meer schuldig voel als ik een fles wijn koop van 40$ waar ik met goeie vrienden een paar uur van kan genieten.