zaterdag 24 oktober 2015

Bootje varen in Seattle

Maandag was dan onze eerste dag in Seattle City. Na een verkenning van het bussysteem en een stukje van Pike Place Market zijn we een boottocht gaan doen in de haven van Seattle. De hele voormiddag was het grijs, tijdens de boottocht kwam de zon er een paar keer door en werd het een prachtig zicht op de skyline van Seattle.. De grijze, rare stad, begon al een beetje van zijn charmes prijs te geven. Daarna deden we nog een wandeling en keerden we terug naar huis voor een kaas en wijnavond. All local products. Als er 1 iets is wat we hebben geleerd in Seattle, dan is het de liefde voor organic, kleinschalig, local en special. Pike Place Market is een geweldige plek met kunstenaars, handelaars en boeren. Er zijn een paar uitzonderingen maar alles wat ze verkopen moet zelf gekweekt of gemaakt zijn. 's avonds ben ik dan Josh, die ik ken uit Brussel, gaan opzoeken, het bewijs dat de wereld klein is. We zijn samen sushi gaan eten en hebben wat bijgepraat over de ervaringen in de US of A. Hij zit al 3 maanden van zondag tot donderdag in Seattle en maandagavond hadden wij na 24u al meer van de stad gezien dan hij. Ik heb in de dagen in de States nu al 5 IPA's geproefd. 1 ervan was lekker Grand Canyon IPA en die heeft de mama gedronken. Die avond was ik Bob en ik heb enkel even geproefd... De rest was niet interessant. Ze smaakten allemaal gelijk en hadden een hardheid die echt nergens voor nodig is. Rilay, een Canadese bierliefhebber die ik deze week exacte 7 jaar geleden op de trein naar Gent na Megavino ontmoette, omschrijft het als de West Coast Hop Attack. Jammer... Ze hebben nog veel te leren die Amerikanen.