dinsdag 15 februari 2011

Val en Tijn en de morning after

Ah Valentijn. Moeder had een doosje mee gegeven alleen openen op 14 februari.. What I did. Alleen was mijn verrassing groot doen ik iets bruin ondefinieerbaars in het doosje vond. Het briefje was lief, maar mama was vergeten dan ik de week voor 14 februari op trektocht zou zijn in 32-35° en chocolade houdt niet zo van die temperatuur... Het is de boodschap die telt natuurlijk. Bedankt mama.

Luie dag vandaag. Eten en drinken en bijna barsten van het volgevreten zijn.... Dat was de boodschap van de dag. Over de middag gaan eten in MK restaurant. Dat is een Chinese keten, waarbij je je groentjes en vlees en vis in een bouillon zelf klaarmaakt en dan opeet. Voor self service vrij duur, maar het is fun natuurlijk.

Na het eten wat gaan wandelen door Chiang Mai en bij Herb Basic mijn inkopen gaan doen. Deze in Chiang Mai gevestigde producent van schoonheids- en wellnessproducten biedt een heel goeie kwaliteit prijsverhouding. En de producten zijn echt goed (zo lang je de Tigerbalm roller niet als deo gebruikt natuurlijk :-)
Na een uurtje shoppen in het kleine winkeltje dan maar een massage genomen en nog een uurtje gaan liggen, want nog steeds volgevreten en moe.
Tegen de avond dan (lees 22u) buiten geraakt en op zoek naar food. Ik dacht aan de Riverside Restaurant, een schitterende plek met live music. Ik herinner me nog als gisteren mijn eerste bezoek daar met Hendrik en Nän. Wat hadden wij een idee van de porties. 10% hebben gegeten, de rest in terug naar de keuken gegaan. Jammer jammer. Ik heb Bom dus maar meteen gewaarschuwd, want hij bestelt graag veel. We hebben het beschaafd gehouden en met 6 schoteltjes en drie grote Singha's waren we volgevreten, tot aan het randje. “No i do not want a tiny little mint chocolate sir!”

De helft van weg naar de B&B te voet afgelegd, nog een afzakkertje gedronken onderweg en dan weer met de tuktuk naar huis. En dan zeggen dat vakantie niet lastig kan zijn.

Vandaag verlaten we Chiang Mai. Ik zeg telkens hetzelfde: “het is steeds te kort hier”. Maar goed je moet het niet alleen zeggen, je moet er ook iets aan doen. Chiang Mai is gewoon een heerlijke rustige plek. Weg van alle hectische toestanden in Bangkok, en toch volledig mee met onze Westerse samenleving. We wachten op het vertrekmoment van de bus (13u30) die ons in een ca 3u naar Sukhothai gaat brengen voor 218 Baht. Nog een half uurtje en we zijn vertrokken. De darmen broebelen een beetje want heb iets stoms gedaan gisteren en eergisteren: tanden gepoetst met leidingwater. Tja, macht der gewoonte.