dinsdag 3 februari 2015

Gaggan Day

De tweede dag vroeg begonnen en gaan rondhangen in MBK. Daar in één van de foodcourts iets gaan eten. Forget the MBK 5th floor foodcourt, there is a THAI foodcourt on the 6th floor :-) maar die staat zo goed niet aangeduid en het eten kost de helft. Omdat een mens af en toe eens behoefte heeft aan een massage hebben we dat dan maar 2u genomen in afwachting van ons avondeten bij Gaggan. Ik ga daar kort over zijn. Het eten was heel speciaal, erg lekker, met verschillende wow-effecten, memorabel en zeker duur genoeg :-). Maar waar Nahm zo mee inpakte, was de service, die ontbrak hier helemaal. Een paar voorbeelden: We bestellen een fleswijn. Die staat niet gekoeld. “Zal ik die even koelen” vraagt de kelner. Hij gaat hem in een ijsemmer plaatsen komt na 10 minuten met de ijsgekoelde fles, maakt die open en als ik proef heb ik zo 35° warme witte wijn in mijn glas. “Ja hoor de fles is erg koud”. Alleen het stuk van de fles wat niet in de ijsemmer zit, blijft op 35° natuurlijk, als je de fles niet even omdraait voor je hem open maakt. De hele avond blundert de hele crew. We hebben de tweede helft van ons San Pelegrino niet gekregen, die was verdwenen. Tijdens de laatste gang voor het dessert hebben we nog 2 glazen wijn in de fles, maar de glazen blijven leeg terwijl 5 kelners rond onze tafel draaien. Geen van en ziet de bijna lege glazen. En dan ga je naar het toilet... hmmm let's say 'het toilet is typisch Thai'. Hier ontbreekt elk ook voor detail. Kapotte deur, vuile muren etc... Als je op restaurant 100€ per persoon betaalt voor de kleinste menu , verwacht ik toch iets meer van het toilet. Gelukkig wat het eten Top, net zoals de rekening. Voor de rest van de vakantie STREETFOOD aan 1€ pp!