zaterdag 19 november 2016

In het vliegtuig 17 november - nabeschouwing

Zo, het zit er weer helemaal op. 16 dagen in het land van de rouwende glimlach was weer de moeite. Ik heb niets gedaan van wat ik wou doen tijdens de vakantie, heb een half (zeer boeiend) boek gelezen en hoop dat ik de rest dit jaar nog uitgelezen krijg. 

Ik heb veel gerechten weer niet gegeten en geen enkele van de geplande rooftop bars bezocht in Bangkok. Ik heb het prachtige kattencafé niet gevonden en heb veel te weinig tijd genomen / gehad om de dingen op rij te zetten. Maar ik heb wel 13 Thaise letters geleerd deze vakantie en kan nu toch al een paar worden echt lezen... Er zit toch vooruitgang in iets. De 4 dagen in Pattaya heb ik zelfs bijna niet gemerkt.

Wat ons opviel dat was vandaag (woensdag) alle strandinfrastructuur in Pattaya aan de kant stond. See you the day after tomorrow zeiden de piepkes op het strand gisteren. Nu ik was al blij dat er in Pattaya wel stoelen en parasols en de service gewoon zoals vroeger ter beschikking waren. In Phuket moet je het bljkbaar met wat meer creativiteit doen. 

En toen in de taxi naar de luchthaven sprak Ton de wijze woorden: Volgende keer gaan we dat heen en weer rennen niet doen heen? We gaan naar Krabi en doen daar eens alles in die buurt....Goed idee, zei ik, ga jij maar Euromillions winnen, dan start ik de planning :-)