woensdag 28 januari 2015

Mantra's

Het is 20u. We zitten in Samut Songkram. We zijn net anderhalf uurtje terug van de markt. De tuk tuk chauffeur had ons gewaarschuwd. Tegen 21u is alles dicht hier. Wel het was al dicht om 19u :-). In ons "Thareeta resort" dan maar de boel opgegeten, bij een frisse Singha. Een kwartier geleden komt de parton ons vragen "another Singha? We are closing the bar." We zijn ws de enige gasten hier. Het is er ongeloveloos rustig. We zitten 4km van Samut Songkram aan een riviertje. Tijdens het eten ben ik drie keer geschrokken waarop Ton dacht dat ik gek werd. Ik voelde iets tegen mijn benen, en er was niets. Een kwartier later had ik de dader in het snotje. Een magere rosse kat draaide rond de tafelpoot.


We zijn tijdens ons avondeten op ons terras, alleen gestoord geweest door de kat en een kikker. Ik hoor nu een paar krekels, af en toe een gecko en mantra's vanuit de nabij gelegen tempel. Geen zatte Britten, geen dikke lallende Duitsers, just 2 crazy boys from Belgium. Ton is naar binnen om Thai TV te kijken. Ik heb nog een Singha gevraagd en zit nog buiten te genieten van de rust en kreeg opeens zin om het zalige rustgevoel met jullie te delen. Het nachtleven in dit deel van Samut Songkram valt heel erg tegen :-). Maar ik moet eerlijk toegeven dat het me eigenlijk beter bevalt in dit pension met 12 kamers dan in de grote luxe van het 5* resort. We zijn even 1 met de natuur en er is Singha beer. Wat wil een mens meer?