donderdag 29 januari 2015

Donderdag Olifantenwasdag

Waar moet ik beginnen? Na een rustige avond, volgde een onrustige nacht. We hebben moeilijk geslapen en de hele tijd in snokjes geslapen. De bedden zijn vrij hard (lees: keihard) en het is hier muisstil 's nachts behalve wat natuurgeluiden, twee dingen die we niet gewoon zijn. Tegen 6u was Ton klaarwakker en tegen 7u was ik dat ook, there was no choice :-)

De hond gebeten in het hotelletje/ homestay  / pension hier Thareeta Resort in Samut Songkram. We zijn de enige gasten tot nu toe. Eenvoudig continental breakfast, toast, jam, koffie (Nescafe) en water... En dan vroeg de madam willen jullie rice soup. Naturlijk willen we rice soup. Goed en wel 8u zaten we volgevreten terug op de kamer. Wat gaan we doen vandaag? niets? neen... iets? neen... etc ..


Dan maar naar de Amphawa Floating market. Ons tuk tuk manneke opgebeld en een kwartier later stond hij voor de deur. Yes but nothing there now, only weekend. Let me take you to other floating market... OK we laten ons een keer doen, why not. Na een half uur snorren (aan een hels tempo) stonden we op de floating market (waar ik al eens geweest was). We hebben geen boot genomen maar gewoon vanaf de kant wat gekeken en een paar dingen gekocht. En natuurlijk een hapje gegeten... What else?

Ton stond opeens oog in oog met een slang en wou die eens temmen.... Voor 100THB mag je ermee op de foto. En jawel, nu heb ik een ervaren slangentemmer in huis.

Na een uurtje waren we rond en dan vroeg de tuktuk chauffeur, go home or drive around little bit to see elephants and temples? Same price... Well de keuze was snel gemaakt. De olifanten vond ik leuk om eens zo dicht bovenop zo een beest te zitten, maar een goed gevoel had ik er niet bij. Zielig voor die intelligente beesten om rondjes te lopen op een vast traject met touristen op je rug. Erger werd het als vlak voor het afstappen de driver een doosje boven haalde om ons "olifanten souvenirs" te verkopen... grmbl.

Goed dan maar de foto gekocht en snel weg daar.


Dit district hier heeft maar 3 steden en is de kleinste Thaise provincie. Het heeft daarentegen wel 120 tempels en dat heb je geweten als je hier door de regio rijdt. Er zitten echt prachtige dingen tussen.

Tegen een uur of één waren we terug thuis en nu was even een rustmoment nodig. De energie is getankt, we zijn klaar om straks tegen de avond vuurvliegjes te gaan eten, of was het spotten, ik weet het al niet meer. We gaan in ieder geval per kano in de rivier en dan is er iets met vuurvliegjes. I'll keep you posted.