maandag 26 januari 2015

Ga weg!

Daar gaan we weer. Een jaar later gaat het weer eens richting Aziƫ. Laten we beginnen met de stress van de afgelopen 24u.

Vrijdagavond een supergezellige avond gehad met de zogenaamde ex-collega's, die nog steeds collega's zijn, maar in nu andere departementen werken. Carlo had zijn ex-team uitgenodigd voor een gezellige avond in zijn heimat Zelzate. Na een lekkere aperitief en een rondleiding in een mortuarium en funerarium (NO JOKE), stapten we de eetfabriek binnen. Wel, het was een zeer fijne avond met zeer fijne collega's. Jammer dat ik Ton moest gaan afhalen, anders was ik nadien graag nog mee geweest voor een drankje. Ben eens benieuwd hoe laat de laatste naar huis gegaan is, want de sfeer zat er wel goed in. Ik was tegen half twaalf in Gent, Ton was een uurtje later klaar met werken (gelukkig was er verse muntthee om de tijd te doden). Dan begon de stress... Valies afwerken, nog een paar overschrijvingen doen, nog snel backup maken van een paar websites en dan proberen te slapen met de adrenaline op 180...

Deze morgen (24.01) dan om half negen opgestaan, en begonnen aan de reisdag. Het zou een avontuur worden, dat wist ik al. De weg was alvast een ramp in de buurt van Brussel, door sneeuw en ijzel. De chauffeur was netjes een kwartier te vroeg op de afspraak. En wijle weg. We moetsen nog een collega gaan oppikken die ook ongeveer op hetzelfde moment moest vertrekken naar Dubai. Maar dat was buiten de werken in Zwijnaarde gerekend. Na een half uur rondrijden waren we terug aan mijn deur en de GPS bleef ons in afgesloten straten sturen. Gelukkig kon ik Stefanie bereiken dankzij de wonderen der techniek en een beetje hulp van super collega's. Stipt 12u stonden we uiteindelijk op de luchthaven. Van de fast lane hebben we geen gebruik kunnen maken want ik had er niet mee gerekend dat de voucher aan de TC balie moest omgeruild worden (wie bedenkt zo een onozele procedures?). Daar sta je dan.. OK dan maar de gewone file volgen. Alles piepte bij de security screening. Na 5 keer door de metaaldetector en een zeer grondige fouillering, mocht ik door naar de gate. In de lounge bleef dan nog 20 minuten over om een gin tonic te drinken en dan BOARDING.

Nu het goeie nieuws. Thai heeft zich herpakt denk ik. Vorig jaar had ik een beetje de indruk dat Thai zich liet gaan. De service was vorig jaar vlot professioneel, maar niet hartelijk, niet zoals ik van Thai gewoon was. Vandaag werden we in de watten gelegd. Ton had een goeie draad met de verantwoordelijk voor ons deel van de cabine. Grijns.... “Please take the other seat, it's free, and then you have a free middle seat.” “Don't tell everybody, but if you buy duty free we give you a 10 to 20% reduction”. Eten was weer iets beter en de service was opvallend meer aanwezig. De andere klanten werden ook beter behandeld dan wat ik vorig jaar heb gezien. Toevallig ¾ mannelijke crew en allemaal van de familie ;-). Ik ben benieuwd naar de retour, om te zien of het gewoon een super crew is of als er echt terug iets positiefs is gebeurd.

Nu zitten we hier boven de Kaspische zee op 35.000 voet in de B773ER TKU van Thai, bijna halfweg. Nog een slordige 5000km te vliegen. Fluitje van een cent. Ik ga voor vandaag afsluiten. Tomorrow is another day, die start over 6u en dan zitten we in al the City of Angels. De nieuwe film van The Hunger games net achter de kiezen en bijna tijd voor een slaapje. Non lab fan dee Belgium!

Na het korte slaapje ook nog de fijne film A good Lie gezien, en hondbijtje genomen en toen was het alweer tijd om te landen. Jammer dat dat zo snel gaat hee :-). Steekkapot geland.

Bij immigration mocht ik mee met Ton... The fast lane zo te zeggen met de Thais. De andere wachtrij was 1/2u aanschuiven. Happy me.