zaterdag 26 mei 2012

Toilet met tuinslang

Al geruime tijd (in vorige posts op deze blog al vaker vermeld) vroeg ik me af hoe de Thais zichzelf de kont afkuisen na de grote boodschap d.m.v. een tuinslang met sproeierkop en zonder papier. Het is niet iets wat je zomaar kunt vragen of bekijken. Dus al een paar vakanties hier ben ik aan het experimenteren. Een paar keer al heb ik de badkamer onder water gezet, een paar keer was het echt een grote ramp en mocht ik de kleren naar de wasserij brengen en gaan douchen.

Nu ben ik aan de derde dag bezig waarbij toiletpapier enkel gebruikt wordt om af te drogen en de rest doe ik met de tuinslag. Ik was eergisteren zo fier als gieter. Precies een kind dat voor het eerst op het potje was geweest onder luid applaus van papa en mama. Reizen is vreugde vinden in de kleine dingen des levens, ook in de grote verlossende boodschap.