donderdag 24 mei 2012

Thai food, good food...

We hebben er nu een weekje opzitten en zijn al een beetje geklimatiseerd. Vorige week waren we ons net aan het klaarmaken om te vertrekken. Nu zitten we al op de luchthaven van Phuket voor onze vlucht naar Chiang Mai via Bangkok. De (privé!) transfer was netjes op tijd en onderweg stapte onze Thomas Cook reisleidster in het minibusje. Een vlotte Thaise madam die ons in een wip ingecheckt maakte. Ze werkte ook al 11 jaar voor TC en moest op de AP zijn voor de verse aankomsten.  


Gisteren nog eens lekker genoten van een flesje Yannick l'Hopital zo ver van huis (de koffer moest lichter gemaakt worden). En mama mocht dan kiezen waar we gingen eten. We zijn weer in mijn favoriete Chiang Rai seafood beland, bijgenaamd 'de tent' waar we heerlijke tiger prawns hebben gegeten. Na verschillende meer en min toeristische restaurants te hebben getest kwamen de ladies tot de vaststelling dat ze daar het beste hebben gegeten. Tja... is ook al jaren mijn favoriet :-) Neonverlichting, ongezellig, plastiek stoelen, half op straat, temidden van de boenke boenke van de nachtclubs en bars, maar vol met locals en een faire prijs. Over de middag had de Food Haven van Jungceylon hun voorkeur. Dé plek waar ook ik nagenoeg elke lunch van elke Patong vakantie gebruik. Ze hebben alleen nog wat problemen met de 'prik', the spicy food. Hahaha wij zijn dat absoluut niet gewoon hee in België. Voor mezelf blijf ik zo veel mogelijk Aziatisch eten. Gisteren rice soup with pork voor ontbijt, vandaag fried rice. Je kunt niet rijst genoeg eten als je hier bent. :-)

Nu verlaten we het massatoerisme en gaan op jacht in het èchte Thailand en ze zijn er klaar voor. Eigenaardig genoeg heb ik nog geen zin om ook maar iets te doen. Zelfs het onderhouden van de blog kost me moeite. Deze vakantie kwam ook geen dag te vroeg. Ik denk niet dat het nog een kwestie van vele weken was voor de crash als er nu geen time out was geweest. Het is een gek jaar geweest met veel problemen, stress en èchte zorgen. Ik denk dat ik er straks in Chiang Mai nog eens  een plooi of twee ga laten uitmasseren.  Ik had een superleuke tijd hier in Phuket en wil Pond hartelijk bedanken voor de fijne dagen en de schitterende service in The White Box. Hier dan nog een paar foto's van ons avontuur daar.


Ik hoop dat de lucht van het Noorden (waar het nota bene 5° warmer is dan hier in Phuket, maar wel droog)  de nevel verder doet opklaren en dat we het city trip luik van de trip goed kunnen inzetten.

Net aangekomen in Chiang Mai, 3 Sis guesthouse en vanavond groot feest in de tempel tegenover onze B&B... Hoera feest ;-)