maandag 28 mei 2012

De beul van Chiang Mai

In een klein massagesalon Sumpunna op de Ratchadamnoen Rd. was ik zaterdag langs geweest voor een 2u durende massage van voetjes, Thai en nek/schouders. Ik heb die laatste behandeling met moeite overleefd. “Tam” was de naam van mijn masseur die ik gemakshalve gewoon vanaf nu “de beul van Chiang Mai” zal noemen. Op zondag dan maar voor een tweede ronde gegaan en op de pijnbank gaan liggen om met ellebogen en keiharde duimdraaiingen bewerkt te worden. “Little bit tension here”. Ik heb het gevoeld dat er wat tension op zat. Helaas moeten we vandaag uit Chiang mai weg. Anders was ik nog eens langs geweest vandaag. Massage hoeft geen aaike braaf strelen te zijn. Het is een behandeling en dat heb ik mogen ondervinden.

Even roundup van de dagen in Chiang Mai. We zijn de vakantie hier begonnen met een wandeling. Op zoek naar een restaurant in de buurt van onze B&B Ik had in Tripadvisor “Dash” gevonden als #1 van de restaurants van CNX. Wel het was ok, maar niet nummer 1. Heb al beter gegeten en de dames waren het volmondig eens. Alleen ze hebben niet de gewoonte te luisteren. Wat hen in de “Dash” een very spicy gerecht heeft opgeleverd. En dat resulteerde onmiddellijk in slechte punten voor het restaurant. Tja was te verwachten, culturele misverstanden zijn hier niet te vermijden. Mama en Jacqueline zijn in de wolken van de B&B The 3 Sis in Chiang Mai. Supervriendelijk en clean, mooi en stijlvol. Khad al mijn punten.

Ze ondervinden wel nog wat moeite met het beklimmen van de TukTuk. Jacqueline heeft de truc te pakken, moeder heeft wat meer moeite om de hoge trede te nemen. Als ze allemaal een klein opstapje zouden meenemen is het een stuk makkelijker.
Vrijdag zijn we de berg op getrokken naar Wat Prathat Doi Southep, zowat de mooiste tempel uit de regio. Hier scoorde ik wat minder door het transport. De rit per Songtaew vonden ze maar niets in de uitlaatgassen en met de vele schokken. Gelukkig was er de kabelbaan naar boven en hebben we genoten van de prachtige tempel.

Vrijdagavond zijn we dan maar in Riverside Restaurant gaan eten. Met de foto's aan de muur van beroemde bezoekers oa. Spielberg is dit the place to be, voor de jongere garde Thais.  Leuke live muziek, lekker eten en een tof kader aan de rivier Ping.


De reservatie voor zaterdag was al gemaakt nog voor we de rekening hadden. En op zaterdag zijn we er opnieuw gaan eten  en hebben dan Tong ook uitgenodigd. Na het eten de dames in een tuktuk geplooid en de heren zijn blijven plakken in Riverside bar beneden. Dan nog eerst een afzakkertje (lees ¾ fles whisky) in Mandelay disco met Ryan (een toffe Filipino leraar kunstgeschiedenis op vakantie in CNX) en Tong. Was een toffe avond, met veel te veel drank en te weinig slaap.


In de loop van de zondag dan maar niets gedaan behalve de ,massage hapje en een wandeling op de Sunday Market Walking Street Chinag Mai. Mama en Jacqueline hebben genoten van de enorm grote markt en ze hebben flink geshopt. Elke aankoop werd voorafgegaan door een kreetje “oh dat krijgen we niet meer in ons valies”. De mango was voor directe consumptie dus geen probleem voor de koffer. Tenslotte was er gelukkig nog voldoende goederen over voor de andere bezoekers aan de markt.