zaterdag 13 februari 2010

Oostende, Gent, London, Paris, Singapore

Het is me wel een week geweest. Het zou zo op de etalage van een schoenenzaak of juwelier kunnen staan: Oostende, Gent, London, Paris, Singapore. Alhoewel Oostende toch wat uit de rij danst ... :-) Ik schrijf dit vanop de TGV tussen Lille en Parijs. Ik zit voor het eerst op een TGV vandaag, gisteren de eerste keer door de konijnenpijp naar het eiland voor de kust van Calais gereden. Straks goed proberen te slapen, want de stress de afgelopen dagen was weer enorm. Druk in de weer met het afwerken van 1001 dingen en dan nog even voor 2 dagen naar London. Toen het begon te sneeuwen vreesde ik al... Wat als ik vrijdag vast zit in de UK?

Gelukkig is alles perfect gelopen en dankzij fantastische samenwerking met mijn ouders (1001x dank!!!) is de vliegende wissel van baggage in Rijsel perfect verlopen. Winterjas heb ik ook symbolisch afgegeven en is nu onderweg naar Oostende..Ready for some serious tripping.

Wat me nu weer ontzettend opvalt is het gebrek aan organisatie in Frankrijk tegen over het prima georganiseerde London. Ik zeg maar, je geraakt gemakkelijker op de lijnbus in Gent 's morgens om 8u dan hier gewoon op een TGV trein. Of nog straffer, zelfs afstappen van een Eurostar met baggage is geen eenvoudige opdracht. Wat een gedrum en gewoel, Iedereen rijdt over iedereens voeten met zijn baggage.

Dan kom je in een stationshall waar het minstens even koud is als buiten, maar er staan wel 'uitnodigende' tafels en stoeltjes om in de bittere kou iets te drinken of te eten... Je ne comprends pas. Maar goed. De trein is altijd een beetje reizen, maar dit was gewoon fou!. Ik ben eens benieuwd naar dinsdag , hoe de trein in Maleisiƫ georganiseerd is. Zelfs de boarding in Chiang Mai voor de dagtrein naar Bangkok was beter georganiseerd dan dit zootje ongeregeld hier in Lille.

Gelukkig heb ik na mijn stressdag een bijna boeddhistische gelatenheid en onderga het als de koe op weg naar de slachtbank. De rit met de dubbeldek TGV zelf valt heel goed mee. Heerlijk om aan die snelheid naar de luchthaven te sporen. Slapen zal straks waarschijnlijk moeilijk worden. Afgelopen nacht was al veel te kort en onrustig, maar nu aan de vooravond van een vlucht met het grootste passagiersvliegtuig (A380-800) en met SQ (Singapore Airlines) zal het niet eenvoudiger zijn. Ik schrijf het met een glimlach op de lippen... Zou die band met vliegen en vliegtuigen dan toch in de genen zitten?