zaterdag 12 december 2015

2 Dagen op zee

Dagen op zee zijn altijd stress. Er zijn zoveel activiteiten aan boord en je slaapt al eens wat langer... Een boeiende voordracht van Rick over Hemingway, een wine tasting, happy hours, drankje met nieuwe vrienden... Gelukkig heb ik ondertussen mijn boek kunnen uitlezen. Van schrijven is nog niets in huis gekomen. Ik hoop dat we de komende dagen nog wat tijd hebben voor een paar uur weken aan mijn papers en mijn boek. Het ziet er echter niet goed uit. New Orleans in het weekend should be fun.
Na de maaltijd van de laatste avond nam Cruise director Rick nog even het woord. In een heel emotionele speech benadrukte hij het belang van diversiteit. Aan boord werkt een crew samen, bestaande uit 51 nationaliteiten, tal van religies en verschillende talen. “Send the United Notions to this ship so we can proove to them that diversity works, that all these very different people can live together peacefully with respect for eachother.” Hij vroeg tot 4 maal toe een applaus voor de crew en pleitte vurig voor de menselijke waarden van HAL.