zondag 8 september 2013

Tis hier bijna gedaan

Ja we zijn alweer aan het einde van de vakantie gekomen. De laatste zondag is een regenachtige bewolkte dag. Never mind. We zijn gisteren weer gaan eten op het marktje Op 2nd Road tegenover de Ibis, net als de twee dagen daarvoor. Voor 3 keer niets hebben we gesmuld van kip, zo sappig als in Limon in San Francisco, en weer de 12 zoetwatergarnalen wat andere hapjes en een Singha.. Daarna zijn we te voet gewandeld naar Sunee Plaza, waar we de hele avond van 23 tot 4u zijn blijven plakken. Tom van Bangkok is ons komen bezoeken, en terwijl de hele bende fun had hebben wij zitten discussiëren over IT en de toekomst van toerisme. Hij is namelijk deze week gestopt als programmeur en gaat aan de slag bij een vriend als manager van een tour company in Thailand. Could get interesting...

Vanmorgen dus met donder en bliksem wakker geworden en toch lekker blijven liggen tot 13u. Nu ga ik iets eten, misschien komt Bom nog langs, Ton is naar de markt, Tom zien we nog vanavond normaal gezien. Dus ik ga misschien eens kijken wat er moet gerepareerd worden aan vakantiemail, want er werkt weer niets meer van de imports na de deploy van afgelopen donderdag :-(

Ah a. Ik heb voor morgen een hotel gereserveerd aan de luchthaven zodat we de laatste 6u in rust kunnen doorbrengen en niet moeten zitten wachten ergens in de warmte met onze valiezen. Er is een zwambedje en een mooie luxe kamer. Ze brengen ons gratis naar de luchthaven tegen 21u30 en het is een ritje van 5 minuten. Dus ik denk dat we een zwempje gaan doen, wat rusten, beetje lezen en dan zijn we klaar om weer 11u in den bak te zitten richting België.

Voor Ton was dit een heel speciale vakantie. Waar hij de afgelopen 2 jaar niets moest hebben van Thailand, de hele tijd gezegd heeft dat hij niet terug wou, is nu enthousiast om zelfs hier terug te komen wonen. Hij is gewoon gek van de voeding die hier wordt aangeboden. Alles wat hij in België niet kan krijgen of niet kan koken staat hier gewoon op straat voor een halve of 1 Euro te koop.

Hij die niet wou vliegen is nu opeens aan het vertellen, ik wil zo snel mogelijk terug keren om naar de massageschool hier te gaan voor mijn opleiding. Dus was vor hem een beetje een keerpuntvakantie, heb ik het gevoel. Ik ben blij dat het hem zo goed bevalen is. En ik kan alleen maar zeggen dat deze vakantie hier, zelfs in Pattaya, fantastisch was. Zoals altijd moet je eerst weer je draai zoeken en een beetje verder kijken dan de flikkerende neonlichten in de gekende buurten. Maar dan ontdek je wel weer pareltjes. Heerlijk Zo reis ik graag. As usual moet ik weer eens zeggen “I'll be back”.