zondag 8 september 2013

Ontbijt in La Baguette, the French Bakery van het hotel.

Dit zou de beste patisserie van Pattaya moeten zijn, en inderdaad ik heb hier mooie dingen zien staan en lekkere dingen geproefd. Alleen denk ik dat ze French interpreteren als “niet kunnen lachen”. De 12 man personeel in de zaal, loopt rond met een lang gezicht. Kris kras lopen ze door elkaar, van de zaal naar achter de toog. Daar staan nu op dit moment 5 meisjes achter op een oppervlakte van 3m². Ze duwen en drummen om een bord te pakken, of iets te doen aan de koffiemachine. Niemand heeft controle en de (denk ik) manager rent als een kip zonder kop door de zaal en doet alles waar de 11 anderen geen oog voor hebben. Mama mia. Gelukkig was mijn ontbijt lekker. Een wafel met slagroom, mango en een bol vanille ijs. Zo ontbijtekik gèren...


Ondertussen in de lobby:
Tinternet doet het niet op deze zondagmiddag. Ik denk dat het internet gewoon in pauze is. De boy achter de receptie zegt dat het onweer iets kapot heeft gemaakt deze morgen en dat het misschien pas morgen zal hersteld zijn. Grrr. Ze moeten gewoon de router resetten, want dat hadden we de eerste dag ook al. Ik kan met “ping” en “tracert” wel degelijk op het internet, alleen verbindingen maken lukt niet. Maar goed ik ga straks nog eens vriendelijk vragen: “Can you check again please (or i'll rip off your head and shit down your neck)” :-)