woensdag 6 mei 2009

Floating Market voor Thais

Gisteren dinsdag was feestdag. Ergens iets met de Koning en zijn familie. Families waren massaal op de been en ze trokken naar de leuke attracties. Bom nam me mee naar één van die attracties, de floating market van Pattaya. Ik dacht eerst verzeild te gaan geraken in een tourist trap, maar niets bleek minder waar. Het was een groot dorp gebouwd op palen boven het water en alle hutten verbonden met bruggen. Het was er verschrikkelijk druk en ik heb geen 100 toeristen van de witte soort geteld. Veel souvenirs, maar minstens 3 keer zoveel eetkraampjes. How Thai can you get?? Bom sleurde me mee van eetkraampje naar eetkraampje, alhoewel we beiden voor vertrek al geluncht hadden. Aan het einde van de dag had ik geproefd van "as much as you can fit on one plate"-rijstnoedels met 10 verschillende sauzen, gefrituurde kip op een heerlijk manier gekruid, een soort soep met groenten, cocosijs met vers geroosterde pinda's geserveerd in "young coconut". Om het kort samen te vatten, een Vlaamse kermis heeft er niets aan. In de voormiddag had ik alvast de GSM die leerde zwemmen, maar nu geen kik meer geeft binnen gebracht bij de whizz kids in het IT shopping center hier om de hoek. voor 15 € hebben ze het verzopen ding weer aan de praat gekregen. Na onze tour op de floating market ben ik het gaan ophalen en hij werkt weer. s'avonds dan in mijn favoriete restaurant gaan eten, "Oh Ah Haarn Thai", voor de tweede dag op rij. moe maar tevreden sloot ik om 0u de ogen.