donderdag 2 mei 2013

Dinsdag Cable Car Dag

Op deze mooie dinsdag hebben we de dag gestart met brunch in Tartine en een ritje op de Cable Cars van Powell/Market tot aan het Cable Car museum. In dat museum zijn de motoren en de logistiek gevestigd van de 4 Cabe Car lijnen van SF.
Het is een indrukwekkende mix van museum, atelier, en motorzaal. Absoluut een bezoekje waard en gratis bovendien. Daarna zijn we nog Lombard Street afgedaald (na een kort incident waar we een half uur “gesplitst” door de stad reisden) en teruggekeerd naar Union Square. Ik ben eerst naar A&F gaan shoppen en voor mij was het daarna tijd om geknipt te worden. Al de hele vakantie was ik aan het uitkijken naar een moment om naar de kapper te gaan, maar was tot nu toe, door het drukke programma, niet gelukt. Ik trok naar Castro (in de gay buurt vind je vast en zeker een goeie kapper, niet waar meneer Spaghetti?) en liet me knippen bij Daisy een door neus, oren en wie-weet-waar-nog gepierste uiterst vriendelijke madam. Rustig ontspannen 40 minuten verwennerij van hoofdmassage en knippen en dan nog even een paar souvenir Tshirts gaan kopen in de “Equal Rights” shop. Bleek dat de Castro street op minder dan 10 minuten stappen va het appartement lag. En ik heb het net op tijd gehaald terug naar Union Square...