dinsdag 11 november 2008

Tijd verkwisten op vakantie

Sommige mensen zijn bang om tijd te verliezen op vakantie en moet voortdurend bezig zijn met nuttige dingen. Terwijl vakantie net gedacht is om aan deze sleur te ontsnappen dacht ik.

Ik zit nu op bus tussen chiang mai en chiang rai. De VIP bus met 40 stoelen, airco op 16° en zo clean als geen enkele bus in BelgiĆ« is. Drankje en een snack wordt ons aangeboden en op 3 u zitten we 180km verder.

Schitterend om te zien, maar om te reizen heb ik het toch liever een klein beetje echter... Zoals deze week, toen ik de verkeerde bus nam van Bangkok naar Pattaya. Er zijn verschillende soorten bussen en toeristen willen graag snel op hun bestemming zijn, locals moeten vaak onderweg op- of afstappen... Je raadt het al ik heb de stopbus gekregen naar Pattaya. 4U45 minuten puur Thais avontuur. We zijn gestart met 2 reizigers: een dame die voor de douane werkt en ik. Zij was op weg naar een plaatsje net voor Pattaya om haar vriendin op te pikken voor een weekendje chiang mai. We hebben de eerste 3uur gevuld met gezellig kletsen.en ons wat geergerd aan het feit dat 120km wel erg lang gingen duren, maar de sfeer was goed. Na 3u zat de bus goed vol. School was net uit en de helft van de bus zat vol met studenten van de univ en de hogeschool. Er zat 1 witte falang op die bus en die was een attractie. Meestal zaten geen falangs op deze lijnbus “voor het gewone volk”. Ik heb honderduit gekletst met verschillende mensen, mailadressen uitgewisseld en weer veel gezien en geleerd over de samenleving hier.

Het is een heerlijk land om te ontdekken en te herontdekken. Ben eens benieuwd wat chiang rai en de gouden driehoek zullen geven. Op weg naar een vers avontuur met de cleanste bus ooit gezien.