dinsdag 10 juni 2008

bye thai

oeie... hetzit er al weer op. 12 dagen is echt een maand te kort. ben bijna een halve dag te vroeg op de luchthaven, maar hoe kon ik weten dat schumacher vandaag hier in Thailand zou zijn om mij als VIP naar de luchthaven te voeren in ongeveer 1u10 minuten... De heenreis heeft er 2u45 geduurd.
Wat is me dit keer bijzonder opgevallen?
Wel in de eerste plaats datalle discotheken en bars binnen volledig rookvrij zijn. DIT IS HEERLIJK. Ik had geen last van irritatie aan de ogen en je kleren blijven lekker ruiken. Ik heb geen enkel nadeel gezien van dit rookverbod, buiten ismeestal een plek voorzien met een eigen bar voor de rokers. We kunnen leren van dit land.
Vergeet alles wat ik ooit gezegd heb van Patong. Pattaya overtreft denk ik alles. Maar je merkt dan wel weer dat je in pattaya dichter bij de hoofdstad zit. Ik had een fantastische tijd in Pattaya en wil graag nog terug keren, want 4 nachten en 3 dagen is echt te kort. Tja ik ben kapot, deze nacht nog een biertje gaan drinken in ee toffe live music bar. Twas 2u als ik in bed lag en de wake up call kwam ee half uur vroeger dan verwacht om 6u30. Wwaarschijnlijk om me te pesten :-) In duesseldorf is dan ook nog blijkbaar iets te doen, waardoor de prijzen van hotels gek zijn. Dan slaap ik deze nacht maar in Frankfurt en ga dan morgen vroeg naar Duesseldorf . Aan het station vond ik een kamer voor 35 euro, zowat 1/4 van wat ze voor een kamer met toilet vrage in ddorf. Ik ga nu iets eten en dan het vliegtuig pakken naa Frankfurt, alhoewel ik bitter weinig zin heb om in te stapen. aar dat zijn jullie al gewoon na dit soort reis. het gevoel gaa wel over als de vlgende trip hierheen vorm begint te krijgen.