zondag 23 december 2007

Het einde nadert...

Net even zitten praten over morgen. Morgen is een dag die we eigenlijk zouden willen overslaan. Terug naar Belgie is nu eenmaal geen leuke gedachte. We hebben de afgelopen 3 weken alleen rijst gegeten, veel nieuwe vrienden gemaakt dioe trots waren HUN land aan ons te tonen. Die fier als een gieter met hun twee 'falangs' over straat liepen en ons dingen hebben laten zien, beleven, proeven en ruiken die we zonder hun inbreng nooit hadden kunnen beleven. We zijn verwend door onze bijna dagelijkse massage aan 4 Euro.

Ik laat mijn was hier doen, want thuis kosten het water en de stroom meer om mijn 12 t-shirts en hemden te wassen en te strijken dan wat het hier kost om het volledig te laten doen. Je raakt snel verwend hier in dit land, waar bijna niemand kan koken. Je koopt het eten voor een prikje gewoon op straat. De ingredienten zelf, als je die koopt om zelf te koken, zijn duurder dan het klaargemakte eten. We hebben weer mooie en minder mooie kanten gezien. Maar de mooie overheersen zo dominant dat er weinig toe doet.

Vandaag een luie pooldag en kuierdag gedaan. Genoten van een lekkere voetmassage vlak na de middag en straks nemen we nog de laatste Thai-massage voor deze vakantie. Een uurtje relax voor we ons gaan klaarmaken om nog een laatste keer te gaan stappen hier. Zelfde opmerking als de vorige keer... Ik ga ook nu weer niet naar huis, ik ga gewoon even terug naar Belgie. Ik weet het nu helemaal zeker, na deze drie weken avontuur, i'll be back for more...