vrijdag 30 mei 2008

Het leven zoals het is met een jetlag

Vandaag geen bal nuttigs gedaan, alhoewel... Massage, eten, slapen, eten, internet en lezen. Stelt iedereen zich dat niet als ideale leven voor?
De Jetlag is er nog steeds en bljift hardnekkig. Mai kon vroeg stoppen met werken en na 2uur bijkletsen bij een glaasje sekt viel het gaan slapen tegen. Ik sowieso nog niet gaan slapen dus heb ik mai dan maar opgevorderd om nog iets te gaan drinken. Tegen 4u was ik dan op de kamer en heb doorgemaft tot de middag. Zalig gevoel. Na een lichte lunch in een grappige tent waar toeristen niet komen (2 personen kip met rijst en een sausje 1 ice tea en een emmer water 80 Baht ongeveer Euro 1.60). Gelijkaardige gerechten kosten in de 'restaurants' al snel 5-10 keer meer, wat dan nog steeds goedkoop is.
Vanavond White party hier in Phuket en morgen ga ik met Mai naar Koh Phi Phi Don voor 2 dagen. Morgen is ook de ONLY THAI DAY. geen van ons twee mag een andere taal als het thai en gebarentaal gebruiken. Ben eens benieuwd wat voor grappige misverstanden dat zal teweeg brengen. Deze middag was al bijna een edel deel kwijt toe ik probeerde te zeggen dat ze 'de kip in stukken hakten' in dat eettentje. Voor wie het niet wist, in Thai bepaalt de klemtoon de betekenis van het woord. Kip en pik zijn blijkbaar beiden 'Kai' maar met een andere klemtoon. Ik heb 'mai' vandaag achtereen volgens hout, nieuw, heet-brandend, nietwaar en niet genoemd.... want dat alles is de betekenis van Mai al naargelang de klemtoon. Maar vraag me niet meer welke toon bij welke betekenis hoort. HELP

Ik ga de boeken toe doen wat schrijven betreft voor vandaag. See you tomorrow